88 بلاگ 88 بلاگ .

88 بلاگ

بازارگاه آنلاين يا بازار عمده اينترنتي

بازارگاه آنلاين يا بازار عمده اينترنتي

 

بازارگاه عمده اينترنتي تقريبا از زمان دسترسي عمومي و فراگير شدن آن وجود داشته اند و تقريبا از 20 سال گذشته به بعد جزيي از روابط تجاري و از موقعيت هاي بالقوه فروش به شمار مي روند.. در واقع بستري را براي توليد كنندگان و تامين كنندگان كالاهاي عمده به وجود آورده تا مانند بازار هاي سنتي موجود رفتار كنند كالاي خود را بازاريابي كرده و بتوانند فروش همانند بازار سنتي و حتي بيشتر به صورت اينترنتي انجام دهند.در مدل هاي پلتفرمي خريد و فروش عمده به صورت مستقيم انجام نشده و صرفا به صورت بازاريابي كالا عمل مي كنند و پلي براي ارتباط مستقيم خريدار و فروشنده به وجود مي آورند. تنها وظيفه‌ي سيستم هاي آنلاين پلتفرمي مانند سايت جهاني علي بابا به ارتباط بين توليدكنندگان عمده كالا و خريداران و حتي خدمات مالي آن است و فروشندگان عمده به صورت حق اشتراك ماهانه يا سالانه به استفاده از اين خدمات مي پردازند. در برخي از سيستم هاي آنلاين درصدي از فروش محصولات به عنوان حق كميسيون به بازار آنلاين پرداخت مي شود. اين بازارهاي عمده اينترنتي در دسته بندي هاي مختلفي مانند محصولات كشاورزي و مواد غذايي، كالاهاي الكترونيكي، مواد خام معدني و… به ارايه خدمات به فروشندگان مي پردازند. سايت جهاني علي بابا، 1688سايت  و Ebay, و آمازون Amazon نمونه‌هايي از بازارهاي خرده و عمده آنلاين هستند كه تقريبا همه چيز مي‌فروشند. نمونه ايراني اين سايت ها مي توان به سايت ديوار و شيپور اشاره كرد.

 

شركت آمازون

 

شركت آمازون در سال ???? توسط جف بزوس بنيان گذاري شد و فعاليت رسمي خود را با فروش كتاب آغاز كرد و امروزه به عنوان يكي از بزرگ ترين شركت هاي خرده فروشي جهان شناخته مي شود. به علاوه در اين سال ها مزاياي خريد از آمازون مانند قيمت ها و تخفيفات مناسب، زمان تحويل سريع و ضمانت اصالت كالاها به طور مستمر در حال بهبود بوده است. در حال حاضر آمازون بزرگ ترين سايت خريد و فروش خرده در جهان است و از با ارزش ترين آن ها! محصولات عرضه شده در آمازون از كتاب به انواع محصولات الكترونيكي و پوشاك ارتقا پيدا كرده است و حتي در سال هاي اخير به بخش مواد غذايي مانند ميوه و برنج و سبزيجات نيز رسيده است كه خدمات اين فروشگاه را از هر لحاظ تكميل كرده است.

kgog_z5.jpg

امروزه در رقابت تجاري ميان شركت ها و افراد، يكي از مهم ترين دلايل سود و رونق معاملات تجاري، دسترسي به فروشنده دست اول و با كمترين ميزان واسطه براي رسيدن به پايين ترين قيمت مي باشد، به همين علت خريداران عمده براي پيدا كردن فروشندگان عمده دست اول تلاش مي كنند. خريد عمده با كمترين قيمت ميزان سود شما در آينده را مشخص مي كند. داشتن قيمت كمتر تكيه گاه رقابتي بسيار خوبي براي حضور در بازار رقابتي فروش كالا بوده و وجود يا عدم وجود آن مي تواند به حفظ موقعيت تجاري و يا از دست دادن آن بيانجامد.

با استفاده از بازار عمده كشاورزي مشابه بازار علي بابا يا آمازون خريداران و صادركنندگان مي توانند با فروشندگان عمده به راحتي ارتباط برقرار كنند و به خريد و فروش عمده خرما، برنج و انواع ميوه صادراتي، محصولات خود را با قيمت مناسب و به صورت عمده به فروش  بپردازند كه در نهايت باعث گسترش شبكه ي مشتريان و رشد اين صنعت مي شود.

 

استفاده از سايت هاي خريد و فروش اينترنتي يكي از راه ها و كانال هاي فروش بيشتر در بسياري از كشور هاست. در سال هاي اخير با افزايش استفاده از اينترنت در ايران و بالا رفتن فرهنگ خريد اينترنتي بازار هاي خريد و فروش آنلاين نيز رشد خوبي داشته و به آينده ي اين صنعت در ايران نيز مي توان اميد فراواني داشت.

در بسياري از صنايع به خصوص صنعت كشاورزي هنوز كار هاي فراواني براي آشنايي با بازار هاي عمده آنلاين مي توان انجام داد كه در نهايت باعث افزايش بهره وري در زمينه ي خريد و فروش عمده مواد غذايي و كشاورزي مي شود.


برچسب: بازارگاه آنلاين يا بازار عمده اينترنتي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۹:۴۶ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :