88 بلاگ 88 بلاگ .

88 بلاگ

هارد سرور

هارد سرور

همان هارد ديسكي است كه درون سرور نصب مي شود. اين هارد ديسك فضايي براي ذخيره سازي اطلاعات دارد كه در سرور محافظت آن از اهميت بالايي دارد. هارد ها در انواع مختلفي از قبيل ابعاد و كارد هاي مختلفي توسط توليد كنندگان زيادي آماده سازي و روانه بازار فروش شده است. هارد سرور HP از ديگر تجهيزاتي بوده كه شركت HP آن را به توليد رسانده است.

 

انواع هارد HP از نظر تكنولوژي

هارد ديسك ها در انواع مختلفي به توليد رسيده و وارد بازار شده است برخي طراحي ظاهري متفاوتي دارند و بعضي ديگر از نظر ظاهري مشابه يكديگر هستند. انواع هارد ها را مي توان از نظر قابليت هاي آن نيز تقسيم بندي كرد براي مثال هات پلاگ بودن و نون هات پلاگ بودن تقسيم بندي كرد كه در هنگامي كه هارد قابليت هات پلاگ دارد يعني شما مي توانيد بدون نياز به قطع برق يا به اصلاح خاموش كردن سرور آن هارد را از دستگاه خارج كنيد.

هارد سرور NVMe

هارد NVMe درون اسلات PCIE قرار مي گيرد و بدون نياز به كابل فقط با قرار گيري در درگاه اين ارتباط برقرار مي شود. تعداد محدودي از اين نوع هارد ها را مي توان در يك سرور استفاده كرد. اين نوع هارد را ميتوان در كانفيگ كنار يكديگر قرار داد اما تمامي اين موارد بستگي به اين دارد كه نوع ريد بندي چگونه باشد.

هارد سرور hdd

اغلب بيشتر هارد ديسك ها را در بازار با اسم هارد HDD مي شناسند. سرعت چرخش ديسك در اين نوع هارد ديسك ها متفاوت بوده نظير: 5400,7200,10000,15000 است كه براي نشان دادن دور چرخش بر دقيقه آن از نماد RPM استفاده مي كنند. جالب است بدانيد هر چه عدد RPM بيشتر باشد زمان تاخير در چرخش و زمان دسترسي كمتر مي شود. همانطور كه در بالا اشاره كرده ايم سريع ترين هارد ديسك هاي موجود در بازار فروش با سرعت 15k است.

هارد سرور SSD

هارد هاي SSD طول عمر بسيار زيادي تري نسبت به هارد هاي sata دارند كه مي توان دلايل آن را نداشتن هد و يا قطعات متحرك دانست جالب است بدانيد اين هارد ها داده و اطلاعات را بر روي حافظه فلش ذخيره سازي مي كنند. اغلب هارد هاي ssd ظرفيت هاي بين 120 گيگابايت تا 2 ترابايت را پشتيباني مي كند. با توجه به توضيحات بالا و آشنايي با قابليت هاي هارد SSD بايد گفت كه قيمت آن ها نسبت به هارد ديسك هاي ساتا 2  الي 4 برابر است.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه هارد ssd و hdd مي توانيد مقاله ي تفاوت هارد

هارد SAS مخفف شده Serial Attached Scsi است كه داراي 3 حالت از سرعت انتقال داده است اين سه نوع را مي توان از قبيل 3، 6 و 12 گيگ باشد. شايد در مطالعه هاي بيشتر كلمه ي RPM را مشاهده كرده باشيد. كه نمادي براي نشان دادن سرعت چرخش دور بر دقيقه است اين سرعت چرخ را مي توان 7.2K, 10K, 15K اينگونه نمايش داد كه شما مي توانيد براي اين اطلاعات را بر روي هارد مشاهده كنيد. اين سرعت در مقايسه با هارد SATA كه 5200, 7200 RPM از سرعت چرخش بالا تري برخوردار است. اين هارد ديسك ها در دو مدل LFF و SFF در بازار وجود دارد.

هارد سرور SATA

همانطور كه در بالا به آن اشاره كرده ايم داراي سرعت چرخش 5400 و 7200 RPM است كه از ظرفيت بالايي برخوردار است اما قيمت آن نسبت به ظرفيت تعيين شده بسيار پايين است. در كنار آن مي توان گفت كه اين هارد ديسك ها نه تنها سرعت چرخ ديسك پايين تري دارند بلكه سرعت انتقال اطلاعات آنها نسبت به هارد هاي SAS , SSD كمتر است.

انواع هارد سرور HP از نظر ابعاد

هارد سرور HP SFFبه هارد ديسك هايي گفته مي شود كه داراي ابعاد 2.5 اينچ بوده و همانطور كه حدسش را ميزنيد ابعاد آن نسبت به هارد ديسك هاي lff كوچك تر بوده و در نتيجه فضايي كمتري را در سرور براي خود اختصاص ميدهد هر چند كه به اين دليل مي توان از هارد هاي زياد تري در سرور استفاده كرد. از زاويه ديگر بايد گفت اسم مخفف شده sff در اصل small form factor است كه مي تواند نشانگر خوبي براي در ذهن ماندن آن كه اين هارد ابعاد كوچكي دارد بماند. اين نوع هارد ها نسبت به هارد ديسك هاي lff از سرعت بالاتري برخوردار هستند به نوعي كه بهترين هارد ديسك هاي lff تا 7200 دور در دقيقه سرعت دارند اما هارد ديسك هاي sff بيشترين سرعت آنها تا كنون به 15000 دور در دقيقه مي رسد. يكي از دلايل هاي سرعت بالاي اين نوع هارد ديسك ها را مي توان به ابعاد كوچك آن اشاره كرد.

هارد سرور HP LFF: اين نوع هارد ديسك ها در سايز 3.5 طراحي و به توليد رسيده اند. با قرار دادن هارد ديسك هاي lff و sff مي توانيد شاهد اين باشيد كه ابعاد يعني اين هارد ها هم از نظر طول و هم از نظر عرض با يك ديگر تفاوت دارند. در شرايطي كه شما نياز داريد كه از هاردهاي lff در شاسي كه مختص به هارد هاي sff است استفاده كنيد بايد گفت نياز به تعبيه باكس مختص به هارد هاي lff داريد تا بتوانيد از اين هارد ديسك ها در بهترين حالت استفاده نماييد. در مقايسه با هارد ديسك هاي sff اين هارد ها اغلب از ظرفيت هاي بالاتري برخوردار هستند.

خريد هارد سرور HP

خريد هارد سرور HP يكي از مبحث هاي مهمي است كه بايد به آن توجه لازم را داشته باشيد. هارد ديسك ها از لوازم مهم و كاربردي سرور ها هستند چرا كه اطلاعات مهمي را در خود ذخيره سازي مي كنند. هارد ديسك ها داراي ظرفيت ها، سرعت انتقال و سرعت چرخش متفاوتي هستند كه شما مي توانيد بنا به نياز خود هارد مورد نظر را خريداري كنيد. توجه داشته بايد شما بايد با برنامه هارد خود را انتخاب كنيد كه تصميم داريد ريد بندي سرور خود را چگونه انجام دهيد، چرا كه ريد بندي شما تاثير مستقيمي بر انتخاب هارد شما دارد.

ليست قيمت هارد سرور HP

ليست قيمت هارد سرور HP يكي ديگر از مواردي است كه در حين خريد به آن دقت بيشتري مي شود. قيمت هارد سرور به عوامل زيادي بستگي دارد كه به اختصار شرح مي دهيم. يكي از قابليت هاي هارد ديسك را مي توان lff و sff بودن آن ناميد از ديگر ويژگي ها سرعت انتقال و سرعت چرخش بالاي آن را مي توان نام برد كه با تنوع بالايي در بازار فروش موجود است اين تنوع هارد سبب تفاوت قيمت بس شماري مي شود چرا كه توانايي پاسخ گويي به همه متقاضيان خود را داشته باشد. براي استعلام قيمت با شركت تجهيز شبكه فيدار تماس حاصل نماييد

منبع: https://tshfidar.com/product-category/server-hard/

END:رم سرورTAGS:START

رم سرور

رم سرور hp را در نگاه اول مي توانيم حافظه موقت بخوانيم اما با پيشرفت روز افزون فناوري و تكنولوژي مي توان رم هاي را در اختيار داشت كه از نوع حافظه هاي پايدار باشند. جالب است بدانيد رم ها نيز داراي نسل توليد مختلفي هستند كه در نظر سرعت و زمان انتقال داده با يك ديگر تفاوت چشمگيري دارند.

زماني كه يك سرور را خريداري كرده ايد، به طور حتم به قطعات جانبي براي ارتقا آن نيازمنديد. يكي از آن قطعات، رم است. رم سرور hp محلي براي نگه داشتن اطلاعات و داده هاي سرور مي باشد. رم هاي سرور انواع مختلفي دارند اما مهمترين نكته در خريد رم سرور hp، توجه به سازگاري آن با نسل هاي مختلف سرورهاست.

اگر شما هم سرور قصد خريد رم سرور hp داريد، در ادامه با ما همراه باشيد.

 

انواع رم سرور hp G9

بسياري از رم هاي سرور با G9 سازگاري دارند. از بهترين رم هاي G9 موجود در بازار مي توان به موارد زير اشاره كرد:

 

  1. رم سرور hp 16GB 2400

اين رم داراي ظرفيت 16 گيگابايت با تكنولوژي DDR4 مي باشد. اين نوع رم ها نسبت به نسل هاي قبلي خود يعني DDR3 و DDR2 سرعت بالا و انتقال بهتر داده ها را به همراه دارند. نوع سيگنال پردازشي رم Registered است كه كوچك ترين مزيت آن تقويت سيگنال ها و همگام سازي آن ها است. سرعت فركانس اين رم 2400 مگاهرتز است كه يك سرعت فوق العاده براي كاربران محسوب مي شود. اين رم از نوع كم مصرف هاست و ولتاژ مصرفي آن  1.2 ولت مي باشد.

  1. رم سرور hp 32GB 2133

مانند رم سرور hp قبلي از تكنولوژي DDR4  بهره مي برد و داراي 32 گيگابايت ظرفيت است. اين نوع رم ها از امكان Smart memory استفاده مي كند كه مي توان از اين سري در سرورهاي نوع ProLiant نيز بهره برد. رم سرور hp 32 GB 2133 از تكنولوژي DDR4 بهره مي برد كه سرعت انتقال بالاتري دارد. سرعت فركانس 2133 مگاهرتز است كه ميزان حداكثري در سرعت را دارد.

از پيكربندي ECC براي تشخيص و اصلاح خطا بهره برده و با طرح استاندارد DIMM، 288 پين دارد كه با سيستم هايي كه از حافظه DIMM DDR4 استفاده مي كنند، سازگاري دارد.

  1. رم سرور hp 64 GB 2400

اين رم سرور hp با 64 گيگابايت ظرفيت حافظه و فرم فاكتور LRDIMM در دسترس است. سرعت فركانس اين رم 2400 مگاهرتز مي باشد و از تكنولوژي DDR4 بهره مند است. با پردازنده هاي Intel xeon E5-2600 v1 ,v2 سازگاري دارد. اين رم در مقايسه با رم قبلي، عملكرد بالاتري دارد. 23% توان بيشتري نسبت به 2133 دارد، تا 33% بهبود عملكرد حافظه در آن مشاهده مي شود و حداكثر ظرفيت حافظه را تا 100% بالا برده است.

خريد رم سرور hp64 گيگابايت 2400،  به افرادي كه كارهاي سنگين انجام مي دهند، پيشنهاد مي شود.

  1. رم سرور hp 32 GB 2400

اين رم داراي 32 گيگابايت حافظه و از نوع رم هاي DDR4 است. سرعت فركانس آن 2400 مگاهرتز و از پيكربندي ECC استفاده مي كند. ECC براي تشخيص و اصاح خطا به كار مي رود. اين رم از نوع Smart memory  است كه توسط شركت HPE تست و عرضه شده است. رم 16 GB 2400 با سرورهاي نسل 9 و 10 HP سازگاري دارد.

c5_jb75.jpg

انواع رم سرور hp

  • انواع رم سرور hp از نظر نسل توليد مي توان گفت به ddr، ddr2، ddr3 و ddr4 تقسيم بندي مي شوند.
  • انواع رم سرور hp از نظر فركانس ها را مي توان گفت: 1066، 1333، 1866، 1600، 2133، 2400، 2666 و 2933 هستند كه كاربرد آن ها و همخواني آنها با پردازنده را در زير شرح مي دهيم.
  • انواع رم سرور hp از نظر حجم به ترتيب: 4GB، 8GB، 16GB، 32GB، 64GB، 128GB، 256GB هستند كه در زير با اينكه در چه سرور هايي كاربرد دارند مي پردازيم.
  • انواع رم سرور HP از نظر مدل آنها عبارتند از: DIMM، LRDIMM، RDIMM، UDIMM، HDIMM، NVDIMM، Persistent Memory كه هر كدوم در نوع خود خارق العاده هستند.

چه رم هاي مناسب با سرور شما است؟

  • سرور DL360/DL380 G8 اغلب از ظرفيت هاي 16GB و 32GB استفاده مي كنند و فركانس هاي آن ها طبق فركانس هاي معرفي شده در بالا از 1066 تا 1866 را مي توانند پشتيباني كنند. نا گفته نماند كه اين رم ها از نوع DDR3 هستند.
  • سرور DL360/DL380 G9 نيز از ظرفيت هاي 16GB و 32GB استفاده مي كند و فركانس هاي رم هاي اين سرور 2133 و 2400 هستند و اين نوع سرور ها رم هاي DDR4 پشتيباني مي كنند.
  • سرور DL360/DL380 G10 رم هايي با ظرفيت هاي 64GB، 128GB و 256GB را پشتيباني مي كند. از طرفي ديگر بايد گفت فركانس هاي اين رم ها تا 2666 و 2933 مي رسد كه اعداد قابل ملاحظه اي است. اين نوع سرور ها از رم هاي DDR4 پشتيباني مي كنند.

سازگاري رم با cpu

پردازنده با توجه به رم انتخاب شده مانند cpu سرور، ميتواند سرعت پردازش خود را بالا ببرد در نتيجه رم را مي توان نيرويي كمكي دانست تا عمليات محاسبات به نحوه احسنت اعمال شود.

  • پردازنده هاي سرور نسل 8 و 9 را مي توان گفت Intel Xeon 2600 تا Intel Xeon 2699 و رم هايي از فركانس 1066 تا 2400 است.
  • پردازنده هاي نسل 10 طلايي از قبيل: Intel Xeon Scalable Gold 6200 و Intel Xeon Scalable Gold 5200 و Intel Xeon Scalable Platinum 8100 و Intel Xeon Scalable Platinum 8200 وIntel Xeon Scalable Silver 4200 و Intel Xeon Scalable Bronze 3100 و Intel Xeon Scalable Bronze 3200 هستند كه از رم هاي DDR4 پشتيباني مي كند و از طرفي ديگر بنا به انتخاب از سري پردازنده هاي ذكر شده مي تواند رم با فركانس هاي 2400، 2666 و 2933 را در كانفيگ سرور HP بكار برد.

منبع: https://tshfidar.com/product-category/server-ram/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۶:۵۹ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :